Bienvenido en la Argentina!

10 juli 2012 - Rada Tilly, Argentinië

Om 23 uur kwamen we moe maar voldaan aan. Paola pikte ons op aan de vlieghaven, bij haar thuis ontving haar mama ons ook hartelijk. En toen, werd het ons duidelijk: de dag was nog lang niet voorbij. Een pokeravond met vrienden en familie, we zouden er niet aan ontsnappen.

Een gezellige ontvangst in een huis, waarbij de mensen die Natacha reeds kenden haar (en mij) hartelijk ontvingen. Voor de rest was het bloedserieus: pokeren én geld verspelen! We beperkten ons tot even spelen tot ons budget opgespeeld was, nadien zetten we ons veilig in de toeschouwersstoel. Om half 3 keerden we terug naar huis, en hadden we een fijne ontmoeting met twee prachtige zaken: twee opgedekte bedden.

Vanmorgen begon onze dag om 11 uur. Alles rustig aan ... Een zeer beperkt ontbijtje (ze kennen dat hier niet echt), korte Spaans-Engelse babbeltjes en een eerste keer proeven van de welbesproken maté: een soort van thee die hier constant gedronken wordt. Naast een dorstlesser blijkt dit ook het sociale gebeuren te zijn. Een ritueel waarbij de beker doorgegeven wordt aan iedereen die maar wil: de starter vult de beker telkens weer aan, en als je geen stop zegt, zal je zonder pardon even later weer een volgende in de hand krijgen. Een bitter drankje, maar ik kon het op zich wel smaken.

's Middags aten we met 8 personen heerlijke Milanesa ... Er leek wel vlees te zijn voor het dubbel aantal mensen. Even later werd ook duidelijk dat twee of drie stukken vlees eten hier de normale gang van zaken is. Een beetje groentjes werden er naast gelegd (met heel veel citroensap op).

Nadien trokken we het stadje in. De bedoeling was de kustlijn te gaan verkennen, maar mijn avontuurlijke geest kwam al snel naar boven. Natacha moest volgen ;-) We moesten en zouden op de top van een bergje naast de stad klimmen. Steilheid en wind moesten we trotseren, maar bovenaan wisten we waarom. Een prachtig uitzicht op Rada tilly (waar familie van Paola woont en wij nu dus logeren), Commodoro (plek waar we landden) en de zee. Zalig genieten en ongelooflijk hard uitwaaien!

Na de afdaling dwaalden we nog wat door Rada tilly. Opdoen van mijn eerste Argentijnse indrukken:onverharde en zeer brede wegen. Overal honden (straathonden, honden in tuinen en honden die binnen buiten lijken te lopen in huizen). Er zijn duidelijk geen regels met betrekking tot het bouwen van huizen: groot, klein, moskeestijl, modern, plots een hoog appartementsgebouw, het kon allemaal :-).

Een fijne ervaring om nu te starten aan onze volgende avond hier. Wie weet wat ons te wachten staat, onverwachtheden staan hier wel centraal ;-)

Op naar de volgende dag!!

1. Nele:
    11 juli 2012
    Fijn om jullie verhalen te kunnen lezen! Het ziet er naar uit dat jullie toch veel plezier gehad hebben ondanks de vertraging :) Geniet daar van de gastvrijheid en het samenzijn! En maak maar nog veel avonturen mee :)
  2. Grootvake en grootmoeke:
    11 juli 2012
    Wij volgen met spanning jullie avonturen! Geniet ervan en wees voorzichtig. Dikke kus
  3. Huguette Van Dessel:
    11 juli 2012
    tja ,Hanne, maté das iets speciaal é.Toen Paola hier was dacht ze dat in europa dat ook een gewoonte was ?ze miste hare maté en liet haar mama een pak opsturen want zes maanden zonder maté kon niet ,en iedereen die op bezoek kwam moest meeproeven(soms rare snoeten) nog veel plezier en genieten maar!!!
  4. Pascal AERTS:
    Blaffende honden bijten niet